جلوه های ویژه ی تکان دهنده منزل!

نوشته شده توسط:محمد محمدی | ۰ دیدگاه

نورپردازی جالب منزل!

روشنایی و نورپردازی شخصیت نو ای به خانه می بخشد. برای اینکه جلوه های ویژه ی عالی ایجاد کنیم، به مهتابی و لامپ های مناسب نیاز می باشد. به همین خاطر، باید هنگام خریداری لامپ، لوستر، لوسترهای دیواری کلیت توجه را به خرج دهیم و گزینه های صحیح و مناسب برگزینیم.

آباژور و لوستر مزین کننده هر اتاقی منزلی هستند. این ابزار خانه را باید همچون جواهر دید. این منابع نوری نظر بیننده را به خود جلب می کنند. به همین دلیل، باید در انتخاب شکل، طرح، رنگ و اندازه آنها توجه زیادی به خرج دهید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

نور اتاق کار

نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه
آشپزخانه یکی از مهم ترین اتاق های خانه برای نورپردازی است. باید لوسترهای مناسب برای این اتاق را انتخاب کنید. اصولا آویزهایی که بالای کانتر یا جزیره قرار می گیرند گزینه های مناسبی هستند.

روشنایی اتاق خواب

نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه
بسیاری از ما برای اتاق خواب لوسترهای ساده یا آویز در نظر می گیریم. اما خوب است از لوسترهای بزرگ و چلچراغی برای اتاق های بزرگ استفاده کنیم. برای مطالعه یا خواب می توانید از نور آباژور روی میز یا روشنایی های دیواری بهره بگیرید.

لوستر حمام

نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه
احتمالا با خود می گویید چه کسی برای حمام لوستر می خرد؟ اما به تازگی چلچراغ های زیبایی برای حمام طراحی و عرضه شده اند که هویت جالبی به این فضا می بخشند. با کمک این چلچراغ ها می توانید حمام را به شکل مدرنی تزئین کنید.

لوستر دیواری روشویی

نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه
قسمت روشویی دستشویی نیز مکانی است که لازم است نورپردازی خوبی داشته باشد. به طور مثال، می توانید از در کنار یا بالای آینه این اتاق از لوسترهای دیواری استفاده کنید.

یافتن اندازه و فاصله مناسب

نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه
در نورپردازی خانه، توجه به اندازه و فاصله لوستر از زمین نیز بسیار مهم است به همین دلیل بد نیست اندازه های زیر را در نظر داشته باشید:

• فاصله لوستر از سقف سه متری باید حدود 68.5 تا 76 سانتی متر بالاتر از میز ناهارخوری باشد. برای سقف های بلندتر باید حدود 7.5 سانتی متر برای هر 30 سانتی متر در نظر بگیرید.

• لوستری انتخاب کنید که بزرگ تر از عرض میز منهای 30.5 سانتی متر نباشد.

• آویزها را در فاصله 89 تا 102 سانتی متری از بالای سطح کانتر آشپزخانه نصب کنید.

انتخاب آباژور مناسب

نورپردازی خانه, اصول نورپردازی در خانه
با یک حساب سرانگشتی، باید توجه داشته باشید که قاعده آباژور باید حدود 20 سانتی متر عریض تر و دوسوم بلندتر از از قاعده پایه آباژور باشد.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...